با توجه به زمانبندی این نمایشگاهها، ایران هر ماه حداقل در دو یا سه نمایشگاه گردشگری بینالمللی شرکت میکند. ایران در برخی از این نمایشگاهها مانند آلمان، اسپانیا و انگلیس سالیان سال است که حضور دارد و امسال با هدف توسعه بازارهای گردشگری ایران و جذب توریست خارجی حضور پررنگتری در کشورهای آسیایی مخصوصا کشورهای همسایه خواهد داشت.
در دوران کرونا تعدادی از این نمایشگاهها برگزار نشدند و با توجه به رونق مجدد گردشگری در دوران پساکرونا در دنیا، حضور فعال در این نمایشگاهها میتواند تاثیر بسزایی در توسعه این صنعت ثروت آفرین داشته باشد. مجری برپایی غرفه و پاویون در این نمایشگاهها، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است.